Тернопільські митці за півтори години відтворили найкращі мелодії світового кіно

0
133

Чим особлива музика кіно? Відповідь на це питання шукали  шанувальники  Муніципального Галицького  камерного оркестру під орудою  народного артиста України Василя Феленчака, самі музиканти колективу і ведучі концертної програми «Музика світового кіно» поетеса Олена Лайко і заслужений журналіст України Михайло Зубик .

У кіно-концертній залі Українського дому «Перемога» півтори години  музичний букет мелодій світу різних епох  єднав  звуки інструментів із сюжетами і картинками романтичних стрічок, веселих і захоплюючих мультфільмів та пригодницьких  серіалів, роблячи ближчим і зрозумілішим  світ кінематографів.  Адже   придуманий кіносвіт, якби детально, до подиху, не відтворював життєві ситуації,    він – не реальність.  Лише  музика є тим унікальним явищем, яке мігрує між світом кіно і  справжнім, вільно перепливаючи з царини фантазії та придуманих сюжетів, відтворених на кіноплівці, у справжнє життя, впливаючи на нього, відіграючи свою роль для кожного з нас.

Саме музика  дає нам можливість відчути ті захоплення, пристрасті і бажання, які часто  ми собі не дозволяємо. Мелодія з фільму «Професіонал», яку  подарували артисти глядачам, засвідчила, що  музика у  кіно – невидима фігура,  але вона керує драматургією, може сказати те, що герої не говорять, а лише думають.

У новій  програмі муніципального оркестру «Музика світового кіно»  звучали мелодії найавторитетнішого  метра у жанрі кіномузики США і Голівуду композитора Генрі Манчіні. Його композиції  з фільмів «виходили в широкий світ», ставали піснями, джазовими стандартами і вже давно живуть самостійним життям. Але за ними пізнавані фільми, народжені у творчому  тандемі композитора  із  знаменитим американським кінорежисером Блейком Едвардсом, -«Сніданок у Тіффані», «Рожева пантера», «Пітер Ганн», «Ті, що співають у терні».  Заворожуюче музика  Галицького камерного   провела слухачів  мелодіями, що звучали у фільмі «Ті, що співають в терні», в культовій голівудській драмі  «Титанік» ,  у зворушливому фільмі про маленького хлопчика, який у  в кіномеханіку знайшов рідну душу -«Новий кінотеатр «Парадізо»,  в стрічці  «Блакитні Гаваї», яка важається однією  з найуспішніших та найприбутковіших  за участі Преслі. Ритмічно зазвучали фрагменти   мюзиклу «Чикаго» режисера Робі Маршалла. Фільм був удостоєний шести премій «Оскар». Для цього був потрібен неабиякий  комплекс факторів, серед яких, крім цікавого сюжету ще й розкішна  музика.

Гра Галицького муніципального  партитури  «Чикаго», написаної Джоном Кандером,  повернула  слухачів в епоху  американських  шлягерів кінця 20-х років, дала можливість  відчути їх динамізм, енергетику та жагу до життя. Я ж просто «запала» на музику з фільму «Назад у майбутнє» . Свого часу я , переглянувши фільм,  ним  «захворіла». Трюки, перевтілення, спецефекти! Ця машина часу, створена дивакуватим, з величезними очима  професором  Брауном, всюдисущий  підліток  Марті Мак-Флай, який випадково потрапив з 1985-го у 1955 рік! Добре , з комічними елементами, гарне пригодницьке кіно, яке залишило  дуже гарні враження на все життя! Що там ті «Зоряні війни» чи «Чужі»?! Але це суто моє. Хоч ведучі  концертної програми уточнили, що  таки кінострічка  «Назад у майбутнє»  увійшла  до десятки найкращих фільмів 1985 року, завоювала премію «Х’юго» за кращу постановку, «Сатурн» за кращий фантастичний фільм та «Оскар» в номінації «Кращий звуковий монтаж». І без внеску музики у цей успіх не обійшлося. А все тому, що написав її один із найвідоміших музичних продюсерів Голлівуду, композитор, диригент Алан Сільвестрі. Колективу під орудою Василя Феленчака вдалося  подарувати слухачам аромат  подорожі в минуле,  відчути силу головних героїі у  тому, що світ можна змінити на краще!

Готуючись до цього концерту, диригент  серйозно підбирав програму, адже різножанровість  музичного супроводу кінокадрів зобов’язувала звернутися і до мультфільмів, дитячих фільмів. Не дарма ж письменники кажуть, що для дітей треба писати так, як і для дорослих, але значно краще.

– Якщо хтось думає, що написана  музика для мультфільмів – справа несерйозна, він глибоко помиляється,- сказав Василь Феленчак.-Більше того, без музичного оформлення анімаційні фільми просто не можуть існувати. Хоча на те, що музика у мультфільмах відтворює все – від рухів персонажів, їхніх характерів, до найдрібніших нюансів сюжету, ми часто навіть не звертаємо уваги, сприймаючи усе як єдине ціле. Ми взяли в репертуар  твори Ханса Циммера. Він  автор музики до кіно та комп’ютерних ігор, керівник музичного відділу кіностудії, володар престижних  нагород: чотирьох «Греммі», двох «Золотих Глобусів» та  «Оскара». Саме цей композитор  створив музичний настрій меланхолійному жирафові Мелману, чарівній бегемотисі Глорії, мрійливій зебрі Марті та компанійському леву Алексу – веселим і дотепним героям серії мультфільмів «Мадагаскар». Бо який же може бути Мадагаскар – без музики!- резюмував маестро.

Сподіваюся, що серед читачів  немає людини, яка б не захоплювалася яскравими пригодами, добротою і  товариськістю  героїв «Мадагаскару», які оживають на екрані у залі, поки звучить музика. Таким чином організатори  концерту  дають можливість  ідентифікувати  фільм, ще раз згадати сюжет,  захопитися героями і пережити трагічні чи щасливі миттєвості.

Звучав саундтрек  Ханса Циммера і з кінофільму «Пірати Карибського моря» енергетично,  драйвово,  яскраво і ритмічно.

Захоплююче  музиканти камерного оркестру   передали  мелодії з однієї  з  найкрасивіших робіт  кінокомпанії Діснеївських мульфільмів – «Алладін». Відеоряд підсилював враження від  милого і простодушного заголовного героя, чудової Жасмин,всемогутнього  Джина.  Передав усі перипетії сюжету музичними засобами американський композитор і піаніст, восьмиразовий володар премії «Оскар» Алан Менкен. А нам про  неймовірні  можливості  героїв арабських казок «переповіли»  музиканти  Галицького.

Яскраво музиканти  передали настрій американського телесеріалу в жанрі фентезі «Гра престолів». Знімали його у Північній Ірландії та Хорватії, Ісландії та Марокко, на Мальті. Я навіть маю світлини з Хорватії, де зі знімального павільйону зробили чудову локацію. А дія відбувається у придуманому світі, що чимось нагадує середньовічну Європу. Але кіно, погодьтеся, – річ така, що його потрібно дивитися. А от музика до фільмів може жити і самостійним життям. Музику для фільму написав німецький композитор Рамін Джаваді.

То чим же особлива музика кіно? Якщо фільм – це життя, з якого вивели плями нудьги, то він може бути  і  не шматком життя, а ласим окрайцем пирога. Ведучі концерту побажали усім присутнім, щоб у житті, як у кіно, ніколи не було суму, а події, зустрічі, будні та свята були солодкими та свіжими, як пиріг, якого так і хочеться скуштувати.

Дякуючи  глядачам  за чудове сприйняття творів світового кіно, народний артист України Василь Феленчак сказав, що  кіно здатне бути потрохи всім на світі. Це живопис, який може бути почутий, як музика. Від імені колективу маєстро зичив всім нам  частіше чути прекрасні мелодії у  життєвому живописі, і щоб вони налаштовували тільки на позитив.

    Людмила ОCТРОВСЬКА





БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ