Підробками нині вже нікого не здивуєш. Польща виготовляла несправжні ліки, Німеччина налякала несправжніми кіндерами. Та пересічний покупець підробку відчує хіба на собі: в кращому випадку антибіотик не буде діяти 3-4 дні. Проте, в одній із аптек, у самий розпал грипозно-чхального періоду я придбала «Ангілекс». Тільки-но зібралась вдома його забризкати до рота, як виявила, що він на третину порожній! Довелось на ватяних ногах все-таки йти і змінювати, бо добровільно селити до рота чужі віруси-бактерії не було бажання. І що ж?
Таке враження, що аптекам море по коліна і їм байдуже на різдвяний піст. 16 січня купила на бамі спрей із аргановою олією для волосся. Відразу звернула увагу, що рівень рідини підозріло низький, про що й повідомила продавцю. Вона ж мене запевнила, подавши такий самий флакончик: «Подивіться, в цьому так само. Певно, виробники так тепер не доливають». Сперечатись я не мала часу, та і спрей той шукала вже кілька тижнів. Вдома мала такий самий, який вже трохи користувалась. І знаєте що?! Виявилось, що в моєму домашньому флаконі виявилось навіть більше рідини, ніж в щойно купленому! От немає більше мені що робити, як ходити повертати гроші за неякісну покупку.
Я розумію багато чого. От буває таке, що ліки більше не використовуються. То люди вже якось між собою їх поширюють, так само, як, вибачте, підгузки. Ну на крайній випадок, могла б мені аптекарка тихенько сказати, що їй не підійшов той засіб для волосся. То вона продає вже почате. Комусь би може згодилось!
Та навіть не це сумно. Вона, та фармацевт, давала якусь там клятву, що буде діяти на користь пацієнта. Ну що ж, виходить пацієнт і покупець – то різні речі. Ринкові відносини, бачте. Є попит – ось вам і пропозиція.
Валерія Думанська