Як тернополянам отримати грошову допомогу у звязку з ізоляцією від COVID-19

0
393

Днями відбувся семінар-практикум в режимі відеоконференції за участі керівників структурних підрозділів управління та керівників і спеціалістів відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області на тему: «Оформлення листків тимчасової непрацездатності, виданих в період карантину».

Працівники структур Фонду в області аналізували та розглядали різні випадки видачі листків непрацездатності, адже на період карантину Фондом додатково фінансується допомога у разі самоізоляції під медичним наглядом або перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Допомога по тимчасовій непрацездатності призначається на підставі листка непрацездатності та фінансується Фондом після отримання від страхувальника (роботодавця) відповідної заяви-розрахунку. При цьому, кожен листок непрацездатності вважається окремою підставою для нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності незалежно від того, є він первинним, чи виданим як продовження первинного. Отже, під час оформлення заяви-розрахунку страхувальник має вносити дані по кожному з листків непрацездатності застрахованої особи, які підтверджують страховий випадок.

При оформленні заяви-розрахунку, за якою Фонд соціального страхування України фінансує допомогу по тимчасовій втраті працездатності у зв’язку із самоізоляцією, роботодавці мають вказувати ті листки непрацездатності, на підставі яких необхідно здійснити виплату матеріального забезпечення по ізоляції від COVID-19.
Виключною підставою для її нарахування є виданий у встановленому порядку лікарняний листок із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11».

Строк видачі таких листків непрацездатності відповідно до діючих нормативно-правових актів і галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я складає 14 днів. Як і в загальних випадках, листок непрацездатності спочатку видається на п’ять днів з наступним його продовженням.

Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11» своєму роботодавцю.

У свою чергу роботодавець на підставі отриманого від працівника листка непрацездатності оформляє заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. Зробити це можна дистанційно.

Розмір допомоги від Фонду за такими листками непрацездатності складає 50% середньої заробітної плати та не залежить від тривалості страхового стажу працівника. ФССУ здійснює фінансування, починаючи з шостого дня, перші п’ять днів оплачуються роботодавцем.

Для медичних працівників компенсація втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 здійснюється Фондом у розмірі 100% середнього доходу і також не залежить від тривалості страхового стажу.

Станом на 15 червня до Фонду соціального страхування України подали заяви-розрахунки для фінансування листків непрацездатності, виданих у зв’язку з ізоляцією від COVID-19, на суму 1,45 млн гривень.

Загалом Фонд прийняв до оплати 1 245 лікарняних листків, які були видані застрахованим особам у випадку самоізоляції під медичним наглядом або в разі перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Л.Береза, завідувач сектору перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління ВД ФССУ в Тернопільській області





БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ