У Тернополі переміг “бренд” і “нове обличчя” з досвідом

0
54

За результатами виборів у Тернополі фактично два переможця, один завдяки бренду, а другий завдяки харизмі і досвіду

Вже обраховані всі бюлетені і нам точно відомий той, хто буде представляти Тернопіль у майбутньому парламенті. Однак результати варто проаналізувати детальніше і розглянути принаймні першу п’ятірку переможців виборчих симпатій.

Андрій Богданець — висуванець “Слуги народу” став переможцем завдяки партійному бренду.  За цього кандидата проголосували “авансом” не як за особу, а як за партію. Він, очевидно, буде під пильним оком опозиції. Адже сумарно патріотичні сили, до яких у Тернополі можна зарахувати “Європейську солідарність”, Громадянську позицію, СіЧ Ігоря Смешка, ВО “Свободу”, ВО “Батьківщина, “Голос” — набрали майже 59 %. Тож працювати доведеться фактично під лупою. Чи зуміє це зробити Богданець і виправдати довіру виборця, покаже час. А народна думка дуже мінлива.

Попередник Богданця на посаді, народний депутат Тарас Пастух, зі своїх 35 % з гаком скотився до скромних 5,9 %. Така ситуація пов’язана, як з розчаруванням у його партійному бренді “Самопомочі”, котра останні місяці падала, так і у самому депутатові. Виборці вважали, що він забув про свій округ і покарали низьким голосуванням.

Поразкою можна вважати і результат колишнього голови Тернопільської ОДА Степана Барни, котрий йшов на прив’язці до партійного бренду Європейської солідарності і збирався зупиняти реванш. Ймовірно, що мешканці міста не повірили губернатору, котрий на своїй посаді не надто переймався власне містом, а інколи, як писали ЗМІ, навіть заважав.

Не надто успішним виявився і дебют представника ВО “Свободи” Леоніда Бицюри, що попри всі свої намагання, а також потужну підтримку партійної структури посів лише четверту позицію, програвши у боротьбі “за патріотизм” тому ж Степанові Барні.

Справжнім переможцем, попри відсутність мандату сьогодні, можна вважати Максима Черкашина, висуванця від партії “Голос”. Ще два місяці тому його, як і його політичну силу, ніхто не сприймав, як серйозного конкурента. Сьогодні ж він посів другу позицію, трохи поступившись переможцю, однак маючи великі перспективи у майбутньому. Для цього є кілька підстав. По-перше, за Максима Черкашина голосували більше, як за професіонала, який вміє на ділі вирішувати місцеві проблеми. Партійний бренд відігравав швидше другорядну роль. По-друге, кандидат від “Голосу” набрав найбільше серед патріотичних кандидатів і мав найкращу динаміку зростання рейтингу. По-третє, після захоплення популістичними проектами завжди приходить розчарування. Виборець шукатиме дієвого управлінця з досвідом і одночасно з молодим мисленням. Популярність кандидата від “Голосу”, швидше за все, буде зростати. Очевидно, що Черкашин стане і пильним та фаховим критиком переможця, бо знає, як працює державна система. Має закордонний досвід. Тож він може бути переможцем на наступних виборах. Перша ж проба була вдалою. А завадив перемозі лише загальне захоплення “Слугою народу”. Однак, ми пам’ятаємо, як захоплювалися “Нашою Україною”, а за рік, вже розчаровувалися. Очевидно, у майбутньому буде теж багато розчарувань. І тоді свій другий шанс отримає той, кого вважають не просто “обличчям бренду”, а особистістю здатною діяти в інтересах громади і кандидат від “Голосу” Максим Черкашин має всі можливості стати вибором Тернополя.

Петро Вінтонів

політичний оглядач



БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.