Майже 300 тисячі жителів Тернопільщини можуть дізнатися, яка у них пенсія, не виходячи з дому

0
135

У Львівському прес-клубі  відбулася  прес-конференція з представниками  Пенсійного Фонду України. Її метою  стала  популяризація онлайн-сервісів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку «Трансформація фінансового сектору в Україні».

Про новинки  журналістам  Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської та Тернопільської  областей на прес-конференції розповіли заступник голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко і директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів ПФУ Олександр Малецький. У прес-конференції взяли участь і  начальники  головних управлінь ПФУ  західного регіону України.

Від 2010 року ПФУ почав відходити від кабінетного принципу обслуговування пенсіонерів, створюючи зали обслуговування, удосконалюючи виїзні прийоми громадян. Стратегію надання електронних послуг розпочали  у 2016 році і над її втіленням  працюватимуть до 2020 року. Допомогу тут надає USAID. Головне  завдання цієї міжнародної організації  — забезпечити європейські стандарти надання послуг і прозорість.  Пенсійний фонд  тісно  співпрацює  з ОТГ, місцевою владою, створюють віддалені робочі місця. Із 1150 віддалених робочих місць близько 600 знаходяться на територіях ОТГ України.

За словами  Ірини Ковпашко, видача електронних посвідчень дає можливість отримувати пенсію через електронну картку і  використовувати  електронний  цифровий  підпис.  Таким чином   розпочався  перехід  пенсійних  справ з паперових  носіїв у електронні. Це дасть змогу переглянути пенсіонерові свою справу не лише у відділенні Пенсійного фонду, а й через веб-портал.

– Одне із головних завдань Пенсійного фонду України це максимальне спрощення процедур одержання послуг, і як частина цього напряму – робити це  дистанційно, за допомогою сучасних електронних сервісів. Ними вже може користуватися кожна застрахована особа, кожен пенсіонер та страхувальник, який пройшов реєстрацію на нашому веб-порталі, – сказав, презентуючи сервіси веб-порталу електронних послуг, директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів ПФУ Олександр Малецький.

Від 2018 року в Пенсійному фонді    працює смс-інформування через особистий кабінет. Завдяки цьому сервісу пенсіонери отримують відомості щодо призначення чи перерахунку  пенсії. А оскільки Пенсійний фонд України опікується ще  й страховиками – тими, хто стане пенсіонером у майбутньому, то і застраховані особи кожного місяця мають змогу отримувати інформацію про сплату за них страхових внесків та загальний розмір свого страхового стажу. Наразі на порталі зберігається інформація про страховий стаж починаючи з 2000 року, але найближчим часом обіцяють її розширити на попередні роки. За словами пана Малецького, Пенсійний фонд України збирає та зберігає інформацію про понад 42 мільйони громадян України.

Через власний онлайн-кабінет можна замовити довідки, записатися на особистий  прийом, отримати інформацію про розгляд власних звернень до ПФУ, подати запит на отримання документів, написати  електронне звернення до Пенсійного фонду, поскаржитися.

Начальник головного управління  пенсійного фонду України у Тернопільській області  Ігор Москалик   розповів, що в області створили стаціонарний прийом та обслуговування громадян у 18 фронт-офісах, є 31 віддалене робоче місце в ОТГ та ЦНАПах. Майже 60 тисяч осіб уже одержують послуги в електронній формі, користуючись веб-порталом. Всього в області є 286 тисяч пенсіонерів. Останній транш, що надійшов від Пенсійного фонду України дав можливість стовідсотково забезпечити обласне  управління цифровою технікою і  планувати відкриття віддалених робочих місць ще в п’яти населених пунктах. Керівник задоволений  такими нововведеннями.

Наступний етап – запровадження електронних трудових книжок, замість паперових, та видача  електронних лікарняних.

– Пенсійний фонд прагне змін. Втілюючи нові види послуг та способи їх надання, ми робимо важливі кроки, спрямовані на покращення доступності наших сервісів. Сервіси Фонду мають ставати більш комфортними, якісними, зрозумілими для громадян. Ми переконані, що максимальна кількість послуг має надаватись дистанційно, що дозволить не тільки економити час громадян, але й покращить ефективність роботи самого Фонду, оптимізує його видатки, – підсумувала під час прес-конференції заступник Голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко.

Людмила ОСТРОВСЬКА

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ