Тернополянка розповіла, як вона скористалась муніципальним велосипедом у Полтаві

0
13

Буваючи в Європейських столицях хочеться безкінечно робити світлини велодоріжок, масового руху велосипедистів, сотні двоколісних на стоянках, величезні майдани велопрокату. Полтава зробила крок у цьому напрямку.

Почну з історії, яка навчає. Минулоріч у Полтаві затвердили Програму розвитку велосипедної інфраструктури на 2020 – 2024 роки, спрямовану на реалізацію Концепції розвитку велосипедної інфраструктури міста, затвердженої рішенням Полтавської міської ради ще в 2016 році та пріоритету «Розвиток велосипедного руху» Плану сталої міської мобільності, затвердженого у 2019 р. Отже, рішення не спонтанне, а виважене і вимріяне.

Співрозробники Програми: Управління з питань містобудування та архітектури, КО Інститут розвитку міста Полтава Полтавської міської ради, Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Полтавського міськвиконкому, відділ з питань транспортних перевезень та зв’язку, Інспекція з благоустрою міста Полтава, громадська організація @CITYlab, ПОО ВМГО Студреспубліка Полтава, ГО «ВелоПолтава».

Відповідальний виконавець програми: Управління житлово-комунального господарства Полтавської міської ради. На сайті громади кожен міг внести свої пропозиції, бо це робиться на запити і потреби громадськості.

На зустрічі з журналістами перший заступник міського голови Валерій Пархоменко розповів, як проголосовували за ці питання. Про обговорення сказав: «Бурхливе».

За найближчі 4 роки тут планують облаштувати мережі із 7 магістральних веломаршрутів. Загальна протяжність якісної велосипедної інфраструктури у місті до 2024 року має скласти 77 км (в обидва боки). А відсоток переміщень велосипедним транспортом від загальної кількості переміщень у місті має скласти 5% (станом на 2018 рік він складає 1,8%). Також тут збираються активізувати систему міського велопрокату, облаштувати велопарковки, підпорки для велосипедистів для зручності очікування на перехрестях, велонавігацію, велоСТО та ін. Щорічно активісти проводять 30 інформаційно-просвітницьких заходів та заходів з промоції велотранспорту.

Ми вже бачили велосмуги на 4 вулицях. Як у найкращих столицях Європи, тепер і у Полтаві розмістили 33 паркувальних ділянок для вело-байків в одному дизайн-коді.

Полтавці і гості міста можуть користуватися системою громадського прокату велосипедів. Аби бува хтось не подумав поцупити комунальний велотранспорт – кожен байк обладнаний GPS-трекером та QR-кодом, щоби контролювати пересування техніки. Кожен може покататися і повернути транспорт на спеціальну стоянку. Лише потрібно завантажити додаток і відсканувати код на велосипеді. Є тут і перші велоСТО, закуплений за грантові кошти муніципальний велопарк для працівників Полтавської міської ради. Журналістам вдалося протестувати велосипеди:красиві, зручні, надійні, справні, з непробивними шинами . Стоять вони у велопарку під міською радою. На них їздять на роботу міський голова, його заступники та депутати міської ради.

Cвітловідбійні жилети та шоломи, єдиний дизайн стальних коней відразу роблять пізнаваними велосипедистів з віп-персон керівного складу громади.

Активісти громадської організації «ВелоПолтава» популяризують екобезпечний рух, для мешканців та гостей міста організовують веломаршрути. Уже традиційними стали акції «Велосипедом на роботу» та велодні, велогонка Деївські трейли. Нещодавно сотні любителів двоколісного взяли участь у пізнавальному велотурі «Шляхами союзного шведсько-українського війська: від Полтави до Переволочної» – під гаслом «Корона Геть» та ін.

Для тих, хто думає, що від нього нічого не залежить у розвитку громади, хочу процитувати із сторінки «ВелоПолтава»: «Ми можемо: писати запити до виконавця Програми або повідомляти про недоліки інфраструктури, публічно висвітлювати всі процеси, пов’язані з реалізацією Програми, задавати питання і бути готовим чути відповіді, відвідувати депутатські комісії та сесії, на яких порушують питання щодо велоінфраструктури, брати участь у зустрічах Робочої групи (вони відкриті для всіх)».
Саме дії кожного мешканця, його зацікавлення у вирішенні питань , голосний запит на якісну, безпечну міську інфраструктуру змушують громаду розвиватися і рухатися вперед. В цьому переконані керівники Полтавської міської ради.

Людмила Островська, Тернопіль-Полтава

Матеріал написано за результатами прес-туру «Місцеві громади: успішні практики децентралізації на Полтавщині», організованого Харківським прес-клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.





БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ