Як тернопільським водіям їздити на слизькій дорозі, щоб не перетворити машину на бляшанку

0
222

Автолюбителі першу ожеледь називають «День бляхаря» – день, коли по-зрадницькому слизька крижана кірка на дорогах спричиняє різке збільшення ДТП.- пише AutoDriving

Що зробиш – призабуті навички їзди в зимових умовах часто потрібно освіжити і в теорії, і на практиці …

Як вчасно розглянути слизьке покриття? Як не дати автомобілю піти в занесення на сніговій дорозі? Як ефективно гальмувати в сльоту?

Можна забути поміняти масло, не перевірити стан акумулятора або рівень тосола в радіаторі, але своєчасно «перевзути» машину на зимову гуму однозначно необхідно.

  1. Фахівці рекомендують «ПЕРЕВЗУТИ КОЛЕСА» вже тоді, коли середньодобова температура нижче +7 градусів. Крім того, перед виїздом потрібно очищати не тільки дзеркала і скла машини, але також дах і капот від снігу.
  2. ПРАВИЛЬНО сідаємо. Водії, які керують машиною однією рукою – це заручники ситуації, у них мало шансів, щоб вчасно зреагувати на зміну обстановки.

Потрібно обов’язково тримати обидві руки на кермі.

Порада фахівця: при русі по слизькій дорозі великі пальці рук покласти на обід керма – так краще відчувається зчеплення з дорогою, це дозволяє водієві як би «промацувати» дорогу.

  1. ЗГАДУЄМО НАВИЧКИ

Щоб згадати забуті за літо навички зимової їзди, потрібно виїхати на майданчик, вільну від дорожнього руху і покататися: газуйте, гальмуйте, побалуйтеся із заметами.

Теоретичних знань недостатньо: потрібно виробляти рефлекси.

Тут же, на майданчику, можна зрозуміти роботу різних «електронних помічників», якщо такі є: протизанесення, ABS, систем курсової стійкості і т.д.

  1. РОЗПІЗНАТИ СЛИЗЬКУ ДОРОГУ

Найнебезпечніше в першій ожеледі – це те, що вона настає зненацька, і те, що її не видно.

Невелика вологість і мороз – і ось вже темний асфальт покритий невидимою скоринкою льоду. Відсутність снігу робить ситуацію ще гіршою: під час снігу при втраті траєкторії машина може вирівнятися за рахунок сніжної подушки на узбіччі.

У «день бляхаря» автомобіль дуже легко може полетіти в кювет, вдаритися об бордюр або придорожнє огородження.

Порада фахівця: слизьку дорогу можна визначити не тільки по температурі навколишнього повітря, але і за характерним «ватяним» кермом: на льоду він повертається легше.

Раннє спрацьовування антиблокувальної системи (ABS) також підкаже водієві про те, що під колесами лід.

  1. МІНЯЄМО СТИЛЬ ВОДІННЯ

Той, хто йде по льоду, зазвичай, не робить різких рухів – боїться впасти.

Образно кажучи, керувати машиною на слизькій дорозі потрібно так само, як ми ходимо по слизькій дорозі: плавні повороти, розгони, уповільнення.

  1. контролюючи ДИСТАНЦІЮ і ефективність гальм

Найбільш слизькі ділянки дороги там, де зазвичай машини гальмують: перед перехрестями, пішохідними переходами, зупинками.

Під’їжджаючи до таких ділянок, потрібно пригальмовувати заздалегідь. Крім того, важливо контролювати дистанцію не тільки перед собою, але і ззаду.

Як? Бачачи, що «на хвості» сидить машина, можна трохи натиснути на гальмо – загоряться гальмівні вогні, і водій ззаду теж пригальмує.

На слизькій дорозі ефективно переривчасте гальмування, коли зусилля на педаль гальма чергується з відпуском педалі.

Ні за яких умов не можна гальмувати і одночасно повертати кермо. При такому гальмуванні передні обертові колеса не змінюють напрямки руху.

Якщо на дорозі є розкатана колія – ​​можна зміститися на півметра в сторону: ефективність гальмування зросте в півтора рази.

  1. НЕ ВТРАЧАЄМО КЕРОВАНОСТІ

Втрата керованості буває двох видів: машина не повертає (знос передньої осі) машину розвертає (занос).

При знесенні передньої осі потрібно трохи зменшити поворот керма і знову плавно повертати (так зване «підкеровування»).

Якщо трохи скинути газ, то машина нахиляється вперед, передні колеса сильніше притискаються і краще гальмують.

При занесенні головне правило – повертати кермо в бік заносу – тобто в ту сторону, куди потрібно їхати.

Якщо машина задньопривідна – газ скидаємо, якщо передньопривідна – трошки збільшуємо, щоб передні колеса витягали.

Повнопривідний автомобіль теж витягується газом і дуже важливо зловити занос на самому початку.

Якщо занос невеликий, потрібно швидко повернути кермо в бік заносу і тут же випрямити. Якщо занос більш тривалий – повертати кермо і чекати реакції від автомобіля.

Прораховуйте ситуацію на дорозі, як у шаховій партії.

Досвідчені водії менше потрапляють в аварії не тому, що вони швидше крутять кермо або краще вміють впоратися із заметами, а тому, що вони передбачають ситуацію. Важливо розуміти і бачити те, що відбувається на дорозі.

Розумний знайде вихід із ситуації, а мудрий у неї просто не потрапить. Це прислів’я на 100 відсотків стосується водіїв.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ