Автолюбителі першу ожеледь називають «День бляхаря» – день, коли по-зрадницькому слизька крижана кірка на дорогах спричиняє різке збільшення ДТП.- пише AutoDriving
Що зробиш – призабуті навички їзди в зимових умовах часто потрібно освіжити і в теорії, і на практиці …
Як вчасно розглянути слизьке покриття? Як не дати автомобілю піти в занесення на сніговій дорозі? Як ефективно гальмувати в сльоту?
Можна забути поміняти масло, не перевірити стан акумулятора або рівень тосола в радіаторі, але своєчасно «перевзути» машину на зимову гуму однозначно необхідно.
- Фахівці рекомендують «ПЕРЕВЗУТИ КОЛЕСА» вже тоді, коли середньодобова температура нижче +7 градусів. Крім того, перед виїздом потрібно очищати не тільки дзеркала і скла машини, але також дах і капот від снігу.
- ПРАВИЛЬНО сідаємо. Водії, які керують машиною однією рукою – це заручники ситуації, у них мало шансів, щоб вчасно зреагувати на зміну обстановки.
Потрібно обов’язково тримати обидві руки на кермі.
Порада фахівця: при русі по слизькій дорозі великі пальці рук покласти на обід керма – так краще відчувається зчеплення з дорогою, це дозволяє водієві як би «промацувати» дорогу.
- ЗГАДУЄМО НАВИЧКИ
Щоб згадати забуті за літо навички зимової їзди, потрібно виїхати на майданчик, вільну від дорожнього руху і покататися: газуйте, гальмуйте, побалуйтеся із заметами.
Теоретичних знань недостатньо: потрібно виробляти рефлекси.
Тут же, на майданчику, можна зрозуміти роботу різних «електронних помічників», якщо такі є: протизанесення, ABS, систем курсової стійкості і т.д.
- РОЗПІЗНАТИ СЛИЗЬКУ ДОРОГУ
Найнебезпечніше в першій ожеледі – це те, що вона настає зненацька, і те, що її не видно.
Невелика вологість і мороз – і ось вже темний асфальт покритий невидимою скоринкою льоду. Відсутність снігу робить ситуацію ще гіршою: під час снігу при втраті траєкторії машина може вирівнятися за рахунок сніжної подушки на узбіччі.
У «день бляхаря» автомобіль дуже легко може полетіти в кювет, вдаритися об бордюр або придорожнє огородження.
Порада фахівця: слизьку дорогу можна визначити не тільки по температурі навколишнього повітря, але і за характерним «ватяним» кермом: на льоду він повертається легше.
Раннє спрацьовування антиблокувальної системи (ABS) також підкаже водієві про те, що під колесами лід.
- МІНЯЄМО СТИЛЬ ВОДІННЯ
Той, хто йде по льоду, зазвичай, не робить різких рухів – боїться впасти.
Образно кажучи, керувати машиною на слизькій дорозі потрібно так само, як ми ходимо по слизькій дорозі: плавні повороти, розгони, уповільнення.
- контролюючи ДИСТАНЦІЮ і ефективність гальм
Найбільш слизькі ділянки дороги там, де зазвичай машини гальмують: перед перехрестями, пішохідними переходами, зупинками.
Під’їжджаючи до таких ділянок, потрібно пригальмовувати заздалегідь. Крім того, важливо контролювати дистанцію не тільки перед собою, але і ззаду.
Як? Бачачи, що «на хвості» сидить машина, можна трохи натиснути на гальмо – загоряться гальмівні вогні, і водій ззаду теж пригальмує.
На слизькій дорозі ефективно переривчасте гальмування, коли зусилля на педаль гальма чергується з відпуском педалі.
Ні за яких умов не можна гальмувати і одночасно повертати кермо. При такому гальмуванні передні обертові колеса не змінюють напрямки руху.
Якщо на дорозі є розкатана колія – можна зміститися на півметра в сторону: ефективність гальмування зросте в півтора рази.
- НЕ ВТРАЧАЄМО КЕРОВАНОСТІ
Втрата керованості буває двох видів: машина не повертає (знос передньої осі) машину розвертає (занос).
При знесенні передньої осі потрібно трохи зменшити поворот керма і знову плавно повертати (так зване «підкеровування»).
Якщо трохи скинути газ, то машина нахиляється вперед, передні колеса сильніше притискаються і краще гальмують.
При занесенні головне правило – повертати кермо в бік заносу – тобто в ту сторону, куди потрібно їхати.
Якщо машина задньопривідна – газ скидаємо, якщо передньопривідна – трошки збільшуємо, щоб передні колеса витягали.
Повнопривідний автомобіль теж витягується газом і дуже важливо зловити занос на самому початку.
Якщо занос невеликий, потрібно швидко повернути кермо в бік заносу і тут же випрямити. Якщо занос більш тривалий – повертати кермо і чекати реакції від автомобіля.
Прораховуйте ситуацію на дорозі, як у шаховій партії.
Досвідчені водії менше потрапляють в аварії не тому, що вони швидше крутять кермо або краще вміють впоратися із заметами, а тому, що вони передбачають ситуацію. Важливо розуміти і бачити те, що відбувається на дорозі.
Розумний знайде вихід із ситуації, а мудрий у неї просто не потрапить. Це прислів’я на 100 відсотків стосується водіїв.