Уся правда про роботу тернопільських дорожників

0
135

unnamedДороги загального користування Тернопільщини, якими опікується Служба автомобільних доріг області, налічує 5 тисяч кілометрів, з яких 1,5 тисячі становлять дороги державного значення, решту – місцеві. Головною підрядною організацією, яка виконує більшість робіт на дорогах області, як у літній так і у зимовий період, є ДП «Тернопільський облавтодор». В структурі Тернопільського облавтодору є 19 відділень (райавтодори та дорожньо-експлуатаційні дільниці), які є в кожному районі області та обслуговують певну кількість кілометрів доріг.
Про роботу та зимове утримання автошляхів вдалось поспілкуватись з Петром Непіпом, начальником філії Бучацького райавтодору.
– Петре Васильовичу, розкажіть чим саме займається організація, якою ви керуєте? Які дороги обслуговуєте?
– Основне наше завдання – якісно та вчасно виконувати роботи, аби забезпечити безпечний та безперебійний рух транспорту дорогами, які обслуговуємо. Загалом піклуємось про 540 км доріг загального користування державного та місцевого значення у двох районах області. Це – 260 км у Монастириському районі та 280 – у Бучацькому. Весна, літо та осінь для нас, дорожників, – час ремонтів, а зимою розчищаємо, посипаємо, а часто й надаємо допомогу водіям, витягуючи фури та автівки.
– Якщо говорити про зимове утримання доріг, як боролись з нещодавньою стихією?
– Працювали, звичайно, цілодобово, задіяли всі наявні потужні механізми. Було тяжко фізично, бо ж декілька днів практично без відпочинку провели на дорогах, але це наша робота і мусимо її виконувати, аби забезпечити рух транспорту.
– Чи є якісь проблемні ділянки на дорогах які обслуговуєте? Якщо так, то які саме?
– Так, є досить проблемні ділянки у зимовий період. До прикладу, об’їзд міста Бучач. Це дорога державного значення Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль. На цій ділянці взимку часті снігові перемети, оскільки попри дорогу немає снігозатримуючих насаджень. Наші працівники щороку майструють там спеціальні щити. Вони допомагають у негоду зменшити перемети, затримуючи сніг, який намітає вітер з відкритих територій.
– Чи не простіше на таких ділянках посадити дерева чи кущі?
– Звичайно, ми розглядали це питання, однак саме на ділянці обходу Бучача ми не маємо права цього зробити згідно із законом, оскільки в нашому розпорядженні лише 18 метрів відводу землі від осі дороги, а цього не достатньо. Тому рятуємось пасивним снігозахистом у вигляді щитів. До речі, на цій ділянці щороку встановлюємо 3 кілометри такого снігозахисту. Є в нас ще одна проблемна ділянка на тій же дорозі – тільки у Монастириському районі. Це так звані три гори, як кажуть у народі, – Бучацька, Березівська та Гончарівська. Це три спуски та підйоми, розташовані практично одні за одними. У зимовий період там часто зупиняють свій рух фури.
– Чому саме фури? Легкові автомобілі проїжджають?
– Так, легковики проїжджають, а фури, як показує наш досвід, часто нехтують правилами підготовки своїх транспортних засобів до експлуатації у зимовий період. Вони не мають ні ланцюгів протислизькості, ні зимових шин, в кращому випадку «взуті» в демісезонні. Та й, зазвичай, великотоннажні авто перевантажені. А коли, до прикладу, як у листопаді чи тиждень тому, випала аномально велика кількість опадів, ми тільки на «трьох горах» витягнули близько 30 фур, жодна з яких не була обладнана ланцюгами.
– Що б ви хотіли порадити водіям, які все ж вирішили вирушати в дорогу, незважаючи на несприятливу погоду?
– В першу чергу, правильно підготувати свої автомобілі до зими, особливо це стосується власників великоваговиків. Негоду краще все ж перечекати, до того ж попри дорогу є для цього спеціально облаштовані ділянки відстою транспортних засобів. Тоді і очисна техніка швидше та безперешкодно зможе працювати, і заторів не буде.
Прес-служба САД у Тернопільській області

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ