Чому тернополяни отримують сповіщення про оплату за проїзд уночі?

0
10

Минає перший тиждень, відколи у Тернополі стартувала безготівкова система оплати за проїзд. Впродовж цих днів ми отримали сотні звернень від тернополян з приводу оплати у транспорті, можливостей для поповнення квитків та перевірки балансу тощо. Але найбільш резонансним вважаємо звернення, які стосуються оплати за проїзд у громадському транспорті безконтактними банківськими картками. Адже саме ця система зараз найбільш не зрозуміла для пасажирів: оплачують вдень, списання коштів приходить вночі, кількість поїздок одна, а сума списання – за іншу… Відповідаємо на усі запитання!

У громадському транспорті є два види валідаторів – стаціонарні та переносні

При розрахунку у стаціонарних (великі валідатори у тролейбусах, прикріплені до поручнів) – списання відбувається одразу. Пасажир валідує квиток, і впродовж кількох хвилин отримує сповіщення про списання коштів.

Коли ж пасажир здійснює оплату у ручному валідаторі (ті, з якими працюють кондуктори у тролейбусах та у водіїв маршруток), то він повинен розуміти, що у ньому працює оффлайн система. Це означає, що валідація відбувається у момент здійснення поїздки, коли пасажир отримує квиток і інформація про оплату залишається в терміналі. А от платіжна система включається у роботу при вивантаженні інформації і банківські операції відбуваються після завершення робочої зміни – ввечері або ж уночі. Це відбувається раз на добу або на декілька діб. Відповідно у момент вивантаження даних до пасажира приходять сповіщення про списання коштів  за проміжок часу від попереднього вивантаження. Навіть якщо пасажир здійснив лише одну поїздку впродовж дня, може прийти два або більше повідомлення про списання, адже система знімає кошти і за попередні поїздки у проміжку між оновленнями валідатора.

Якщо у вас виникають сумніви – ви можете прийти у ТОВ «Системний зв’язок» (Чорновола, 1, другий поверх), де ми надамо вам роздруківку ваших поїздок, щоб переконатися, що все гаразд.

Декілька тернополян, які звернулися щодо неправомірних, на їхню думку, транзакцій, після отримання роздруківки згадали, що дійсно здійснили поїздок більше, аніж думали. Так що радимо звертатися до нас на Чорновола,1 (другий поверх)  і ми усе вам роз’яснимо.

«Карта першої довіри» – що це?

У декого виникають запитання про те, чому прийшла інформація про списання коштів, якщо поїздка була здійснена давніше, навіть у час, коли вартувала ще 7 гривень. Безконтактні технологїї розрахунку PayPass та Pay Wave мають особливість, у вигляді так званої  «карти першої довіри». Навіть якщо у вас на рахунку немає коштів, ви можете здійснити валідацію та отримати квиток. Але коли ви поповните картку – ці кошти будуть зняті і ви отримаєте про це сповіщення навіть якщо давненько не їздили! Це така собі одноразова можливість здійснити поїздку у кредит. Пасажир не зможе оплатити наступну поїздку, не розрахувавшись за попередню. Тому якщо хтось вирішив, що надурив перевізника, проїхавшись «на халяву», то такий варіант не пройде. Наголошуємо – така «атракція» доступна для банківської картки лише один раз.

Чи може водій випадково  двічі «пробити» банківською карткою  за один квиток?

Ні, це неможливо. При розрахунку безконтактною банківською встановлено перепитування  для повторної оплати, якщо пасажир бажає оплатити проїзд ще  за когось. Тому немає технічної можливості зняти кошти двічі без відома пасажира та водія. Якщо виникає така потреба, то власник картки, звісно, може заплатити за кількох пасажирів. Але для кожної повторної оплати водій повинен бути натиснути кнопку підтвердження, що дійсно з цієї картки здійснюється ще одна оплата.





БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ