Чому тернополянам не перераховують пільговий газ?

0
605

газ50-річний тернополянин Олег Петрович з весни оббиває пороги ПАТ «Тернопільміськгаз». Йому нарахували 3 тисячі гривень боргу. Чоловік обурюється, бо переконаний, що боргу бути не повинно. Протягом всього опалювального сезону він справно платив за лічильником. Коли у травні вперше звернувся до ПАТ «Тернопільміськгаз», йому запропонували написати заяву на перерахування пільгового газу. Заяву Олег Петрович написав, а перерахунку нема дотепер.

– Вже три місяці минуло. – розповідає він. – Я недавно знову прийшов, щоб з’ясувати, чому так. А мені працівник ПАТ «Тернопільміськгаз» показав купу паперів. Сказав, що таких заяв має тисячі і їм заборонили робити перерахунки. Не знаю, чи там таких заяв є тисячі чи сотні. Але навіщо тоді вони мені казали писати заяву? Її прийняли, а не переховують.

Будинок, в якім мешкаю, зданий у 2000 році. У квартирі є індивідуальне опалення, опломбований газовиками лічильник. Весь цей час я платив по 3,60 гривень згідно його показників. То які ще можуть бути питання? Мені почали рахувати по 7,188. Якщо вважали, що щось не так, то треба було не брати плату за газ. А то ж мені нічого не казали. Люди понаписували заяви на перерахунок, чому не перераховують? Мені дехто радить звертатися до суду, але я думаю, що до цього не дійде.

Сайт Про Те вирішив з’ясувати ситуацію із перерахуванням пільгового газу. Як виявилося, не все так просто. Додзвонитися і бодай щось дізнатися у відділі розрахунків ПАТ «Тернопільміськгаз» – майже нереально. Принаймні нам не вдалося. Начальник у відділі розрахунків не піднімає слухавки – скільки не телефонуй. Оператор після чергової спроби зателефонувати і довідатися, коли у цьому відділі можуть поспілкуватися, повідомила, що не знає і не відповідає за те, чи людина перебуває на робочому місці. А у приймальній сказали, що не відповідають за розрахунки і порадили журналісту сайту записатися на прийом.

Врешті голова наглядової ради ПАТ «Тернопільміськгаз» Віталій Бобрівець прокоментував ситуацію. Повідомив, що затримка перерахунків на сьогодні дійсно існує.

– До ПАТ «Тернопільміськгаз» надійшло близько двох тисяч заяв від споживачів з проханням здійснення  перерахунків. – розповідає Віталій Бобрівець. – Люди звертаються зараз, щоб їм перерахували кошти за минулі періоди, а у зв’язку з регулярними змінами ціни на природній газ ця робота вимагає ретельного розгляду з боку фахівців підприємства. Кожне таке звернення розглядають комісійно, до уваги беруть усі показники та оплати, здійснені споживачем, а це – дуже копітка робота, яка вимагає затрат часу.

По деяких зверненнях перерахунки вже зроблені. Є абоненти, яким доведеться ще зачекати, адже кожна ситуація вимагає ретельного вивчення. Окремим споживачам у здійсненні перерахунків відмовлено через нестачу необхідних даних. Ми перепрошуємо за незручності і просимо наших споживачів не допускати таких ситуацій, коли необхідно здійснювати перерахунки за великі проміжки часу. Щоб уникнути непорозумінь, достатньо просто вчасно подавати показники та здійснювати оплату за спожитий природний газ. Для цього немає необхідності телефонувати або йти у службу. Показники можна подавати при оплаті за спожитий природний газ у банківському чи поштовому відділенні.  Тому ми радимо  скористатися іншими цілком доступними сервісами.

Насамперед, радимо споживачам зареєструватися в «Особистому кабінеті» на сайті ДП «Газпостач» ПАТ «Тернопільміськгаз»  gazpostach.te.ua або на сайті ПАТ «Тернопільміськгаз» tmgaz.te.ua.

Ми поцікавилися думкою інших фахівців. У ПАТ «Тернопільгаз» надали інформацію згідно нормативних документів, які обов’язкові для всіх газових господарств в Україні.

– Ми обслуговуємо область. – каже начальник відділу обліку природного газу та роботи з населенням ПАТ «Тернопільгаз» Марія Лемтюгіна. – У нас таких випадків нема, щоб тисячі людей писали заяви. Треба дивитися про що йдеться, на конкретний випадок і розбиратися. Знати про що мова. Які саме перерахунки не роблять. Споживачу слід звертатися до оператора газорозподільних мереж за місцем проживання. Для початку слід з’ясувати, чому не нараховували. Нехай дадуть пояснення. Треба відкривати особовий рахунок і дивитися, чому така ситуація склалася.

Якщо людина вважає, що має платити по 3,60 гривень за кубометр газу, може бути таке, що у неї не оформлений документально правильно котел у квартирі чи будинку. Простіше – самовільне встановлення котла. Коли ж котел не оформлений, тоді згідно постанови вона платить по 7, 188 гривень. Також якщо використовують лише газову плиту, нема опалення – 7, 188 гривень для всіх. І ще – якщо вчасно поданий показник, коли він вчасно облікований, то одна справа. А як людина не показувала газ, тоді зовсім інакша ситуація. Тут може бути хіба такий випадок. Але за ПАТ «Тернопільміськгаз» відповідати не можу, бо не знаю, який у них підхід.

Як бачимо, напередодні нового опалювального сезону не всі тернополяни вирішили проблеми минулого. І, судячи з коментарів, не факт, що зможуть їх вирішити. Тепер ситуація простіша – уряд встановив одну ціну для всіх споживачів. Але що робити тим, хто так і не дочекався перерахунку за пільговий газ. Можливо, хіба юристи будуть зацікавлені допомогти цим людям. Невже і справді залишається шукати справедливості лише у суді?

 

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ